13 Mart 2018, 11:59 -
Peygamberimizin(a.s.m.) idrarını içen sahabe...
Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu
Peygamberimizin(a.s.m.) İdrarını İçen Sahabe
Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu
Sevgili Kardeşlerim!
Bu konuyu anlatmadan önce belirtmek istediğim bir husus var.Bu konuyla alakalı hadis-i şerif ne yazık ki bazı niyeti halis hocalarımız ve kardeşlerimiz yüzünden bazı yerlerde söylenmiş,nazara verilmiştir ve bu belirtmelerden sonra bazı saf kardeşlerimiz böyle bir hadis olmaz diyerek farkında olmadan ravilere yalan isnad etmişlerdir.Üzülerek söylüyorum ki bu doğru.Bu konuda da bazı hocalarımıza kızıyorum.Üstad Bediüzzaman diyor:'Her söylediğin doğru olsun,lakin her doğruyu demek doğru değildir!'.Nede güzel söylemişsin üstadım.Üstadın bu sözüne lütfen dikkat edelim ve lütfen islam düşmanlarına hadislere taarruz etmeleri için farkında olmadan bazı kapıları açmayalım.Şimdi de bu hadisle alakalı olarak:
Aziz Kardeşlerim!
Konuya açıklık getirmeden önce bu hadis-i Şerifi bir hatırlayalım:'Umeyye Bin Rukayka'nın bildirdiğine göre,Hz. Peygamber(a.s.m.)'in hurmadan yapılmış bir kabı vardı ve geceleyin ihtiyaç duyarsa,seriri(karyola,divan) altına koyduğu bu kabına bevl eder ve onu tekrar karyola altına koyardı.Bir gece yine aynı şekilde ona ihtiyacını giderdi ve kabı karyolası altına koydu.Daha sonra baktığında kapta idrar olmadığını gördü.Kaptaki idrarın nerede olduğunu sorunca,onu hanımı Ümmü Habibe'nin Habeşistan'dan getirdiği hizmetçisi Bereke'nin içtiğini söylediler.Bunun üzerine Resul-i Ekrem:'Büyük ölçüde kendisini ateşten korudu.' buyurdu.
Evet hadis bu şekilde Beyhaki'nin hadis kitabında geçmektedir.Şimdi bu hadisi ilk defa okuyan ve sadece hadisi okuyan bazı kardeşlerim hemen inkar ediyorlar.Yani hadisle alakalı açıklamaları nazara almadan direkt okuyanı söylemek istiyorum.Binaenaleyh bu hadisi ilk defa okuyan bazı kardeşlerimizde sanki Peygamberimizin idrarını içtiği için ateşten korunmuş gibi bir manada anlıyorlar.Şimdi açıklamaya geçelim:
Sıddık Kardeşlerim!
Öncelikle belirtmek isterim bu hadisle alakalı olarak bu hadis sahih bir hadistir.Çünkü hadis usulü doğrudur.Önceki yazılarımda da belirttiğim üzere hadis usulü,ifade-i an'ane ve ravilerin sıdklığı gibi hadis usulünün düstur aldığı esaslar doğruysa hadis muhakkak doğrudur.O halde akılla nakil taarruz ediyor bu durumda .Peki ne yapmamız lazım?Bediüzzaman'ın da belirttiği gibi aklı öne alıp nakli tevil etmemiz lazım.Ama o akıl inkarcı bir akıl olmamalı.O akıl akıl olmalı.Bu hadisle alakalı tefsirlere veyahut tevillere baktığımızda da aslen sahabenin Rasulullah(a.s.m.)'ın idrarını içtiği için değilde,onun Rasulullah(a.s.m.)'a olan muhabbetinden,bağlılığından dolayı Peygamberimizin ona:'Büyük ölçüde kendisini ateşten korudu.' dediği anlaşılır.Yani Rasulullah'a olan muhabbetinden dolayı Peygamberin idrarını,hiç rahatsızlık veyahut tiksinti duymadan içmesi,onun Rasulullah(a.s.m.)'a olan muhabbetinin seviyesinin ne kadar yüksek olduğunuda gösterir.Nitekim Rasulullah'ın da ona,kendisine olan muhabbetinden dolayı ateşten korunduğunu da dile getirmiştir.Lakin aklımıza gelen ilk sorulardan biri:'Ne kadar muhabbet duyarsa duysun,böyle bir şey akıl karı değil,bide Peygamber nasıl böyle bir şeye izin verebilir?'
El Cevap:Azizim!Öncelikle Rasulullah'ın görmediği bir zamanda meydana gelmiş bir olaydır bu durum.Tabiki de Rasulullah böyle bir duruma izin vermez.Başka kaynaklarda da Rasulullah'ın:'İçmeseydin iyi olurdu.' dediği de belirtilmiştir.Bide nazarınıza vermek istediğim bir diğer hususta Rasulullah'a muhabbetimizin ne kadar olduğudur.Günümüze baktığımızda bir kızı seven bir erkek,onun bütün kötü yönlerini görmezden gelir,onu bu dünyanın en iyi insanı sanar,hatta onun kazuratını bevlini bile gözünü kırpmadan yiyebilir.Çok özür dileyerek burayı belirtmek zorundayım ama öyledir durum.Peki sahabenin ve bizimde aynı şekilde Rasulullah'a olan muhabbetimizin bundan üstün olması gerekmez mi?Evet!.Yani bu hadis olmayacak bir durum değil veyahut böyle bir harekette sahabeden beklenmedik birşey değil.Ve önceki yazılarımda da belirttiğim gibi EN ÖNEMLİ HUSUS Rasulullah(a.s.m.)'ın bir nur olmasıdır.Allah(C.c.)'ın en büyük nuru olmasıdır.Ona bir nur nazarıyla bakarsak görürüz ki o bütün herşeyiyle bir nurdur.Ve o nura olan muhabbette şanına yakışır şekilde olmalıdır.
Aziz ve Sıddık Kardeşlerim!
Lafı uzatmadan söylemek istediğim son birşey daha var.Lütfen sevgili kardeşlerim hadisleri direkt okuyup onla alakalı açıklamaları ve o hadisle alakalı alimlerimizin neler dediğine de bir göz gezdirelim muhakkak.Çünkü ehli bid'a gerçekten de bizim cehaletimizden istifade ediyorlar.Buna fırsat vermemeliyiz.Allah'ın nuru hepinizin üzerine olsun ve Allah hepimizi nuruyla nurlandırsın inşaAllah.Vesselam...
Eczacı Murat
YORUM YAZ
BU HABER İÇİN HENÜZ YORUM EKLENMEMİŞTİR.
Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları, okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan Araştırmacı Yazarlar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
DİĞER Eczacı Murat HABERLERİ
- 'Meded ya Geylani(K.S.)!... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 25 Ocak 2019
- Nokta-i Nazar Manzarayı belirl... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 13 Ağustos 2018
- Bir Hadis Bir Saray Misali... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 08 Temmuz 2018
- Mezheplerden Hangisi Doğru Aca... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 22 Haziran 2018
- Hadislerle Kemale Ermiştir İsl... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 11 Haziran 2018
- Yaş Kuru her şey nasıl Kur’an... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 01 Mayıs 2018
- Herşey Kur'an mı?Gelin Bak... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 23 Nisan 2018
- 'Bence bu hadis değil'... Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu Eklenme: 10 Nisan 2018
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir, “Allah var, problem yok!” adlı kitabında, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, Allah'a dayanıp, O'na güvenen insanların bir şekilde aydınlığa kavuşacaklarının farkındalığını oluşturuyor zihinlerde…