25 Ağustos 2016, 13:53 - 
Ahmet ŞİMŞİRGİL'e İthafen

Ahmet ŞİMŞİRGİL'e İthafen

Son dönemde gizli bir el, gizli bir fitne komitesi belkide fetonun yarıda bıraktığı vazifeyi tamamlamaya çalışıyor kanaatindeyim.

Özellikle isyankar, ihanetçi paralel yapıyla, darbeye karşı mücadele eden, tankların karşısında, stratejik bölgelerde günlerce nöbet tutanları aynı kefeye koymak ve tek elden, bir çırpıda hepsini devre dışı bırakarak yine devletin tekelini eline geçirmek isteyen ikinci bir Paralel vakası ile karşı karşıyayız. 
Bilenlerin artniyetli konuşmaları, bilmeyenlerin cahilane değerlendirmeleri televizyonlarda artık sıradan proğramlar haline dönüşmesi burnumuza pis kokular getirir oldu. 
Bir kaç gün önce A Habere konuk olan Prof ŞİMŞİRGİL zorlama yorumları ile Fetullah Gülen ile Üstad Bediüzzaman hz.lerini aynı kefeye koymak gibi zır cahillerin bile yapamayacağı büyük bir gafa imza attı. 
İkisi arasındaki fark anlatılamayacak kadar çok olduğu halde, kanalda cevap vermek için aynı anda değil, farklı zamanlarda ve kapasitesiz adamların seçiliyor olmasıda ayrı bir soru işareti. ..
Biz Vicdanları tefessüh etmeyen, aklı selim sahibi kamuoyuna maddeler halinde Feto ile Bediüzzaman hz.leri arasındaki farkları sunuyoruz. ..Buyrun. ...

1 ) Bediüzzaman Sünnet için bile boynunu verecek kadar takva idi (mahkemede bu sarık bu başla beraber çıkar) der,  
Feto Allah’ın âyetle emrettiği başörtüsüne  teferruat der. 
2) Bediüzzaman kadınlar evine dönmeli kadının bir nevi hususî cenneti evidir der neredeyse zaruret durumunda bile çalışmasına müsade etmez. 
Feto kadınların çalışması için her yolu mübah görür. 
3 ) Bediüzzaman fitne zamanında tesettürü azami noktada tarif eder döneminde talebe hanımlarına çarşaf giymesini söyler. 
Feto açılmayı sıradanlaştırmış, tesettürü moda ile nefse hitap eden bir hale sokmuştur. Hattâ tesettür kullara karşı farz iken Allah a karşı tesettür, kulların yanında açıklığa dönüştürmüştür. 

4) Bediüzzaman kadınlarla zaruret haricinde çok yaşlı olanlar hariç muhatap dahi olmazken, 
Feto onları bütün toplumla kaynaştırmış kadın erkek muhabbetini sıradan hale getirmiş, Türkçe Olimpiyatları adı altında kadınlar ve kızların ve seslerinin teşhir edildiği organizasyonlar yaptırarak günahları mübahlaştırmıştır. 

5) Bediüzzaman kadın hakime mahkeme tutanakları ile sabittir; gece mahkûm, gündüz hakim olanlara ifade vermem diyerek reddi hakim talep etmiş. 
Feto özellikle yargıda karı koca hakim ve savcıları ile operasyon yapmış ve nice masumları mahkûm ettirmiştir. ..

6) Bediüzzaman kadınlar kocalarından izinsiz olarak nafile ibâdet yapamaz, evden çıkamaz vb ehli sünnet görüşünü savunurken,
Feto sohbetlere gelirken, himmet verirken kocalarından izni kaldırmış, hattâ müsade etmezlerse gizli gelebilir ve kocasının malından gizlice himmet verebilirler hükmü getirmiştir

 7) Bediüzzaman devlet kapısında devletin zaruri ihtiyacı haricindeki çalışma ve memuriyeti dilencilik olarak görmüş, rızkın onda dokuzu ticarettedir hadisi şerifinin çizgisine toplumu çekmeye çalışmış,
Feto bütün hedefi memuriyet ve devleti ele geçirmek üzerine kurgulamıştır. 

8) Bediüzzaman karşılıksız hediye dahi almayacak kadar hassastır,
Feto nun himmete dayalı sistemi ve zenginliği herkesçe malumdur. 

9) Bediüzzaman hayatı boyunca mal varlığı edinmemiş, lüks içinde yaşamamış sırtında sepeti içinde taşınacak kadar miras bırakmış,
Feto nun varlığı ise tek olan ceketinin cebine milyar dolarlar sığdırmıştır. 

10 ) Bediüzzaman şöhreti afet olarak görmüş, şahsa dayalı sistemi reddetmiş insanları eserlere yönlendirmiş, eserlerinde şahısları değil kitapları esas almak diye düstur saymış, hatta ben bir kuru üzüm çubuğu gibiyim Rısalei Nur da aldığınız lezzeti benden alamazsınız diyerek kaynağa yönelmeyi ön plana çıkarmak istemiş 
Feto ise onlarca kitap yazmış ama kendi şöhretine oynamıştır. 

11 ) Bediüzzaman istibdatla yönetilen dönemde; hayatı çilelerle dolu, sürgün, zehirlemeler, hapis cezalarına rağmen Mısır’dan davet almış verdiği cevap: İman kurtarma davası için Mekke’de olsamda buraya gelmem lazımdı der.
Feto hayatı boyunca Türkiye'de bir eli balda bir eli yağda yaşamasına rağmen karargâhı Pensilvanyaya kurmuş asıl hedefinin îmân hizmeti olmadığını ortaya koymuştur. 

12 ) Bediüzzaman Bidalara karşı mücadele etmiş, bu alanda eserleri dahi harf inkılabına karşı duruşunu ve hattı Kuran a bağlılığını ortaya koymak için Kuran harfleriyle telif etmiş. 
Feto neredeyse bütün planını kurduğu tv ler, gazete ve dergilerde bidalar, haramları sıradanlaştırmak ve mübahlaştırmak  üzerine yapmıştır.

13 ) Bediüzzaman Risale-i Nur şakirtlerinin, mümkün olduğu kadar siyasete ve idare işine ve hükümetin icraatına karışmamak bir düstur-u esasîleridir, hattâ rısalei nuru dünyevi maksatlara ve siyasete âlet edenlerin masumları dahi ezilmelidir der. 
 Euzübillahimineşşeytanivessiyaseh derken, Feto gırtlağa kadar siyasetin içine batmış devleti eline geçirmeye çalışmıştır. 
   
 14 ) Bediüzzaman doğuda Ermenilere karşı gönüllüler alayı kurmuş ve başında Alay Komutanı olarak vatan mücadelesi vermiş,
   İçerde isyan çıkaran şeyh saide yıllarca islama hizmet eden bu ORDUYA kılıç çekilmez ikazında bulunmuş 
   Feto hem içerde isyanla ihtilal girişimiyle Vatana, Devlete ihanet edip tankları milletin üzerine çevirmiş, dış mihraklarında oyuncağı olarak millete karşı mücadele vermiştir.

 15 ) Bediüzzaman kendinin sorgulanmasını istemiş 
Hiçbir müfsid ben müfsidim demez. Daima suret-i haktan görünür. Yahut bâtılı hak görür. Evet kimse demez ayranım ekşidir. Fakat siz mihenge vurmadan almayınız. Zira çok silik söz ticarette geziyor. Hattâ benim sözümü de, ben söylediğim için hüsn-ü zan edip tamamını kabul etmeyiniz. Belki ben de müfsidim veya bilmediğim halde ifsad ediyorum. Öyle ise her söylenen sözün kalbe girmesine yol vermeyiniz. İşte size söylediğim sözler hayalin elinde kalsın, mihenge vurunuz. Eğer altun çıktı ise kalbde saklayınız. Bakır çıktı ise çok gıybeti üstüne ve bedduayı arkasına takınız, bana reddediniz gönderiniz.
Feto yu ise sorgulamak mümkün değildir.  

  16 ) Bediüzzaman uhuvvet rısalesi ve Hutbei Şamiye ile Âlemi İslamın ittihadını sağlayacak sebepleri saymış, küçük ayrıntıları bu dehşetli dönemde görmezden gelerek İttihadı İslamı sağlamaya çalışmış. Bu zamanda en mühim farz vazife İttihadı İslam dır demiş, 
Feto ise ayrıştırıcı yol izlemiş, kurdurduğu kumpaslarla Türkiye içinde bile birlik ve beraberliğe kastetmiş hemen her camiayı birbirine düşürmeye çalışmıştır. 

 17 ) Bediüzzaman yapılan mahkeme ve verilen cezalara karşı sadece hukuk içinde mücadele vermiş, her mahkemede bizzat bulunmuş, hukuksuz cezalar, zor şartlarda cezaevleri hattâ zehirlenmelere karşı bile isyankar davranmamış devletine tuzak kurmamış, verilen cezayı çekmekten kaçmamış, 
Feto ise devlete isyankar davranmış, mahkemeden kaçmıştır.
18 ) Bediüzzaman her çocuğun İslam fıtratı üzerine doğacağı inancıyla Hristiyan ve Yahudilerin akılbaliğ olmamış çocuklarını âyet ve hadis örnekleriyle masum sayarken 
Feto Papaz ve Hahamla birlikte temsili sırat köprüsünden geçerek akılbaliğ olmuş gayrı müslimleride masum saymıştır.
19 ) Bediüzzaman müslüman bir kadın müslüman olmayan bir erkekle evlenemez derken 
Feto hristiyan bir erkekle müslüman bir kadının evlenmesine cevaz vermiş ve nikahında bizzat bulunmuştur
20 ) Bediüzzaman müslüman gayrı müslim önünde ayağa kalkmaz diyerek esareti döneminde kurşuna dizilmeyi göze almış,
Feto Papanın elini öpmüştür.
21 ) Bediüzzaman Şeriatın bir tek hakîkati için saçlarım adedince başlarım olsa, her gün biri kesilse feda etmeye hazırım der 
Feto Şeriat kelimesini telaffuz dahi etmemiştir.
22 ) Bediüzzaman takva hususunda bile en ufak bir taviz vermemişken, 
Feto İslamın bütün prensiplerinden taviz vererek hedefe yürümüştür. Namazı terk yada ima ile kılmak, alkol almak, zina yapıp zevk almamak, kadınların açılması, gerektiğinde başkasıyla dans etmesi hattâ peşkeş çekilmesi vs.
 23 ) Bediüzzaman '' Gayrı meşru tarik ile maksuda giden zaat,
Maksudunun zıddıyla görür mücazat '' diyor ve gayrı meşru yollarla hizmeti reddedip neticesinde tersiyle İlâhî adalet tarafından cezalandırılırsın diyor,
  Feto nun bütün metodu gayrı meşru yollara endeksli olduğunu tarife hacet yoktur. .

   Rısalei Nur talebesi Kuran okumaz diyorsunuz. Kendi adıma nefisperestlik yapmayayım ama şunu iyi bilki haftalık paylaşılan hizblerle düzenli olarak okurlar ve meal konusundada yaklaşık 40 meali kuranmeali.org üzerinden kıyaslayarak bitirdiğimizi ve akademik camianın aynen Feto gibi Kuran meali üzerinde nasıl bir tahribat yaptığını inşallah pek yakında hazırlayacağımız bir kitapla kamuoyuna sunacağımızı kamuoyuna arzediyoruz. ..
   ŞİMŞİRGİL in diğer eleştiri ve iftiralarına gelince, siyasi iradenin bazı yönlerine taraftar olmamak, karşısında olmak, eleştirmek hatta sert bir irade ortaya koymak, haksızlık karşısında susmamak başka şey, devletin altını oymak, İhtilale kalkışmak başka bir şey. Abdülhamid Han la Üstad arasında geçenle Feto ile Erdoğan arasında geçeni kıyaslamak vicdansızlık ve izansızlıktır. Ayrıca Üstadın Cumhuriyetin ilk yıllarında verdiği mücadele konusunun bizim açımızdan iftihar vesilesi olduğunu hatırlatır, sizin boynunuza takılan bidalara taraftar olmadığı için de Bediüzzaman hz.lerini ayrıca canı gönülden tebrik ederiz.

Bizim tavsiyemiz özellikle böyle birlik ve beraberliğe ihtiyaç duyulan dönemde aydınların ülkeyi daha karanlık ortama çekmemesi ve vakıf olmadıkları konularda görüş beyan ederek toplum nazarında kendi saygınlığını yitirmemesidir. Çünkü güneş balçıkla sıvanmaz, Bediüzzamanı balçıkla sıvamaya gücünüz yetmez.

Seyfettin KÜRNE



YORUM YAZ
BU HABER İÇİN HENÜZ YORUM EKLENMEMİŞTİR.
 Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları, okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan Araştırmacı Yazarlar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
DİĞER Seyfettin KÜRNE HABERLERİ
VİDEO GALERİ
 
YAZARLARIMIZ
Y
Metin ALKAN
ZEKAT , FİTRE VE ORUÇ FİDYESİ KİMLERE VERİLİR?
Y
ferit karasu
YÜREĞİM DEKİ ŞEHİR
Y
Nurcan CANKORU
MENZİLE
Y
Mehmet GÖÇMEZ
ANMAK MI ANLAMAK MI
Y
SERDAR BOZDOĞAN
TARİH BİZİ ÇAĞIRIYOR BİZDE TARİHE YENİDEN ÇAĞ AÇTIRIYORUZ
Y
Pınar SÖNMEZ
AŞK BİR NOKTA
Y
Hatice BAŞKAN
KADINSIN
Y
Fatmanur KUŞ
SU GİBİ AZİZ OL EVLADIM
Y
Duygu Gürses DİKEN
MALINI BAĞIŞLAYAN ELBETTE KURTULUŞA ERMİŞTİR..
Y
Zeynep DEMİR
önce sela, sonra adın okunur minarelerden.
Y
Ayhan KÜFLÜOĞLU
Eşyayı gösteren Rabbimiz’in varlığı, o eşyadan daha zahir ve kesin
Y
Nur KABADAYI
Umut Ederek Yaşamak
Y
Büşra ŞENTÜRK
Sen Kaderim Misin
Y
Büşra Nur GECE
Mabede İsmet; Meryem'e Betül Sıfatı Yakışır...
Y
Merve DİKİCİ
TEVEKKÜL KIL
Y
Ebru ATA
KIYIYA İNSANLIK VURDU
Y
Mustafa KAYALI
ZAMAN VE MEKÂNDA KIBLEMİZ
Y
Türker ELMAS
NUR ve HAKİKAT AVCILIĞI
Y
Nagihan ZENGİN
Ademiyetten Kemaliyete İrfan Yolculuğu
Y
Öznur MACİT
bir b/akış bir yürüyüş (04,05,14 Eskici dergi yayınlandı)
 
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
BİR DOST PENCEREMDEN TÜRKİYEDE HANGİ NURCU KOLLARI FETÖYE DESTEK VERİYOR 2022 RAPORU VE BELGELERİ REFERANDUM SEÇİMLERİ ÖNCESİ BOMBADA FETÖNÜN PARMAK İZLERİ!!! (1)
 
KONUK YAZARLARIMIZ
K
İsmail GENÇ
İnsanız ve İnsanlığı Özlüyoruz
K
Emrah POLAT
Vahametlerle İmtihan ve Müracaat
K
Mehmed ESMER
Kubbetüs Sahra'yı tanıyacağız
K
Elif NİSA
Gerçekten İnsan Azar
K
Elif MUSLUOĞLU
Cemâli Bâ Kemâle Seyredelim
K
Fikriye AYYILDIZ
GAFLET
K
Merve YAĞMUR
ÖLMEDEN ÖNCE ÖLÜNÜZ
K
Fuat TÜRKER
Münafıklar Kavramıyorlar!
K
Hüray BOZBIYIK
TESETTÜRÜN VERDİĞİ HUZUR
 
ÖZEL RÖPORTAJ
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir, “Allah var, problem yok!” adlı kitabında, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, Allah'a dayanıp, O'na güvenen insanların bir şekilde aydınlığa kavuşacaklarının farkındalığını oluşturuyor zihinlerde…
 
E-POSTA LİSTESİ
 
FOTO GALERİ
 
ANKET

Web Sitemize Nasıl Ilaştınız?




 
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry

Sitemizde yayınlanan haberlerde basın ahlakına, hukuk ilkelerine, insan hak ve özgürlüklerine bağlı kalacağımıza söz veririz. Yazarlarımızın yazılarıyla ilgili her türlü sorumluluk kendilerine aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.

Adres : Sizde Araştırmacı Yazarlara Katılabilir Çalışmalarınızı Yayınlatabilirsiniz! arastirmaciyazarlar@gmail.com a Ad Soyad ve Yazar Resminizle birlikte gönderin değerlendirelim