12 Eylül 2015, 11:17 - 
İNSAN KIYIMINDA İSLAMIN HÜKMÜ

İNSAN KIYIMINDA İSLAMIN HÜKMÜ

Mesela PKK nın mücadelesi İslam dışı bir cabadır. Çünkü kamplarında Zedüştlük telkin edilmektedir.

İslam hukukunda bir insanı haksız yere öldürmek, o kişinin imanının gitmesine sebep olur. Bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmek gibidir. Bundan dolayı da katilin cezası ölümdür. Bir insan velev ki intihar etti ve kendisini öldürdü. Bu kişin de hükmü aynıdır. Eğer bir hastalık vs yoksa başka bir sebep ortada değilse böyledir. Ancak hasta olanlar aklını kaybedenler bu hükümden çıkar. Bu kıtal hükümlerinin cezasının ağırlığı suç işlemeyi de azaltır. Yani kendi kellesinin gideceğini bilen kişi başkasını öldürmeye korkar. İntihar eden kişi de kendi imanının gideceğini bildiği için iyi bir mümin ise intihar etmez. Fakat toplu kıtaller ve ölümler başka hükümlere tabiidir. Bu hükümler savaş ortamı ise kişi yaptığı savaşın Allah rızası için olduğuna inanıyorsa ve gerçekten öyle ise o zaman kişi öldürüyorsa sevap işler, ölürse şehit olur Onun sevabı daha yücedir. İntihar eylemleri de mücadelenin kutsiyetine bağlıdır. Eğer bunu cihat için yapıyor ve gerçekte de öyle ise bu intiharcı başka bir yol yoksa şehit olma ihtimali yüksektir. Ama eylemini daha kolay ve ölümsüz yapması mümkünse o yolu tercih etmelidir. Bir kişi ki inandığı şey, Allah rızası veya kutsal bir dava için değilse bu hiç sevap alamadığı gibi, başkasını öldürmenin cezasını da görür. Yani katil olmuştur. Bağımsızlık savaşı yapacağım derken bu bağımsızlık Allah yolunda değilse bu kişi boşu boşuna ölmüştür. Bir sevabı yoktur. Mesela PKK nın mücadelesi İslam dışı bir cabadır. Çünkü kamplarında Zedüştlük telkin edilmektedir. Hatta Hıristiyan misyonerler ve rahibeler at oynatmaktadırlar. Bu mücadeleyi bir Kürtlük mücadelesi gibi görmek yanlıştır. Bu kuruluş tamamen İslam dışıdır. O halde bu yolda ölenler şehit olmaz. Savaşlarda ölenlerin her iki taraf da Müslüman'sa bunun hükmü ne olabilir? Mesela kardeş kavgaları veya saltanat savaşlarında hüküm fitne ile değerlendirilebilir. Merkezde olan ve hükmü daima Allah rızası için çalışan birisi ise, Ona karşı isyan eden fitnecidir katli gerekir. Bu bakımdan merkezde mücadele edenler şehit olur. Ama bir yönetici iyi niyetli ve mücadeleyi Allah için yapıyorum diyorsa Ancak ehil değil ve Müslümanlara zarar veriyorsa onun azli gerekir. Olmazsa silah zoru ile iktidardan uzaklaştırmak vacip olur. Mesela Yavuz'un babası 2. Beyazıt'a karşı yürüttüğü savaş ve mücadele onun askerlerini şehit edebilir. Ha keza kardeşi şehzade Ahmet'in isyan etmesi de fitne sayılmalıdır. Çünkü bu savaş Şehzade Ahmet'in nefsi içindir. Bu Başkasının nefsi için ölmek haramdır. Öldürmek kıtaldır. Mazlumların toplu katliam ile öldürülmeleri o kişileri şehit eder. Mesela Serebzenitsa katliamı gibi... Ancak  Beşar Esad'ın yaptığı toplu katliamların maktulleri şehittir. Bunu yapan devlet yöneticileri eğer İslami bir hukukla bu yakaladığı 11 bin kişiyi mahkeme edip cezalandırsa  mübah olabilirdi. Ancak Esad'ın mahkemesi Batı hukuku olduğu için İslam nazarında adil bir mahkeme değildir. Kaldı ki bu kadar insanı öldürmesi ve özellikle işkence ederek öldürmesi İslam açısından tam bir kıtaldir. Bu hükmü verenler ve uygulayanların hepsi ölümle cezalandırılması gerekir. İslami açıdan da imanı gider. Kaldı ki İslam'da asla işkence yoktur. Ölüm cezasını hak edenler bile şereflice öldürülür.Bu bakımdan dünyada uygulanan Batı hukukumuamelatı asla adil olamayacağı için her hükümleri sonuç itibari ile yanlış olur. Bu günkü İslam ülkeleri dahil bütün devletlerin hukukları Batı hukukuolduğu için her uygulama ve siyasi çatışmalar toplu kıyımlara sebep olmaktadır. Bu Batı'nın bir savaş tarzıdır. Bu savaşta ölen ve öldüren katildir. O halde Allah rızası için ölmedikçe ve öldürmedikçe bütün savaş ve toplu kıyımlar haramdır . İşkence'nin her türlüsü haramdır. O halde her türlü mücadele Allah için olmalıdır.



YORUM YAZ
BU HABER İÇİN HENÜZ YORUM EKLENMEMİŞTİR.
 Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları, okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan Araştırmacı Yazarlar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
DİĞER Abdullah TEK HABERLERİ
ÖZEL RÖPORTAJ
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir, “Allah var, problem yok!” adlı kitabında, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, Allah'a dayanıp, O'na güvenen insanların bir şekilde aydınlığa kavuşacaklarının farkındalığını oluşturuyor zihinlerde…
 
YAZARLARIMIZ
Y
Metin ALKAN
SABATAY SEVİ
Y
Mehmet GÖÇMEZ
ANMAK MI ANLAMAK MI
Y
SERDAR BOZDOĞAN
TARİH BİZİ ÇAĞIRIYOR BİZDE TARİHE YENİDEN ÇAĞ AÇTIRIYORUZ
Y
Nurcan CANKORU
GİZLİ SIRLAR
Y
Pınar SÖNMEZ
AŞK BİR NOKTA
Y
Hatice BAŞKAN
KADINSIN
Y
Fatmanur KUŞ
SU GİBİ AZİZ OL EVLADIM
Y
Duygu Gürses DİKEN
MALINI BAĞIŞLAYAN ELBETTE KURTULUŞA ERMİŞTİR..
Y
Zeynep DEMİR
önce sela, sonra adın okunur minarelerden.
Y
Ayhan KÜFLÜOĞLU
Eşyayı gösteren Rabbimiz’in varlığı, o eşyadan daha zahir ve kesin
Y
Nur KABADAYI
Umut Ederek Yaşamak
Y
Büşra ŞENTÜRK
Sen Kaderim Misin
Y
Büşra Nur GECE
Mabede İsmet; Meryem'e Betül Sıfatı Yakışır...
Y
Merve DİKİCİ
TEVEKKÜL KIL
Y
Ebru ATA
KIYIYA İNSANLIK VURDU
Y
Mustafa KAYALI
ZAMAN VE MEKÂNDA KIBLEMİZ
Y
Türker ELMAS
NUR ve HAKİKAT AVCILIĞI
Y
Nagihan ZENGİN
Ademiyetten Kemaliyete İrfan Yolculuğu
Y
Öznur MACİT
bir b/akış bir yürüyüş (04,05,14 Eskici dergi yayınlandı)
 
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
MAVİNİN İÇİNDE SİYAHI GÖRMEK DÜŞÜN VE BAŞAR KİM BU KAOS TÜCCARLARI? Umreye Gidenlere Tavsiyeler?
 
KONUK YAZARLARIMIZ
K
İsmail GENÇ
İnsanız ve İnsanlığı Özlüyoruz
K
Emrah POLAT
Vahametlerle İmtihan ve Müracaat
K
Mehmed ESMER
Kubbetüs Sahra'yı tanıyacağız
K
Elif NİSA
Gerçekten İnsan Azar
K
Elif MUSLUOĞLU
Cemâli Bâ Kemâle Seyredelim
K
Fikriye AYYILDIZ
GAFLET
K
Merve YAĞMUR
ÖLMEDEN ÖNCE ÖLÜNÜZ
K
Fuat TÜRKER
Münafıklar Kavramıyorlar!
K
Hüray BOZBIYIK
TESETTÜRÜN VERDİĞİ HUZUR
 
VİDEO GALERİ
 
E-POSTA LİSTESİ
 
FOTO GALERİ
 
EN ÇOK TIKLANANLAR
 
ANKET

Web Sitemize Nasıl Ilaştınız?




 

Sitemizde yayınlanan haberlerde basın ahlakına, hukuk ilkelerine, insan hak ve özgürlüklerine bağlı kalacağımıza söz veririz. Yazarlarımızın yazılarıyla ilgili her türlü sorumluluk kendilerine aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.

Adres : Sizde Araştırmacı Yazarlara Katılabilir Çalışmalarınızı Yayınlatabilirsiniz! arastirmaciyazarlar@gmail.com a Ad Soyad ve Yazar Resminizle birlikte gönderin değerlendirelim